Tuesday, May 24, 2011

apakan daya...


inginku petik bintang di langit
apakan daya tangan tak sampai

inginku terbang di awan tinggi
apakan daya sayap tiada

inginku selami lautan dalam
apakan daya aku mamalia berdarah panas tidak berinsang

hanya mampu melihat dari kejauhan
pasrah dan redha atas kurniaanNya


nota:

sebenarnya puisi/sajak ini sering bermain di fikiran saya sudah lama dahulu.. tak tau sama ada ia saya perolehi melalui pembacaan yang telah sedia ada atau dihasilkan oleh mainan perasaan saya sendiri.. ia berlaku sebelum saya ditukarkan ditempat kerja baru ini pada 2 Mei 2011..

 ini terhasil dari cetusan, keluhan dan rintihan hati saya akibat menghadapi tekanan untuk menghadapi karenah ketua yang sungguh "memenatkan minda"..hehe.. saya didera secara mental di mana ia telah mengubah sebahagian personaliti saya menjadi seorang yang amat pendiam dan patuh..  yess boss syndrome!!.. hehe

rasanya semua rakan sekerja saya pada tempoh 1 Februari 2007 hingga 1 mei 2011 dapat menyedari perkara ini..hehe.. dan kini saya cuba kembali untuk menjadi seorang sahabat yang lebih ceria dan bersemangat... yaahhhhuuuuuu!!!!!!hahaha..

No comments: